El Claustre enllesteix el projecte d'estatuts, pendent de la votació final

15/12/2011 El Claustre Universitari va debatre i votar ahir totes les esmenes presentades, i ha endarrerit la votació final dels estatuts al dia 21 de desembre
El Claustre enllesteix el projecte d'estatuts, pendent de la votació final

Claustre Universitari del 16/11/2011

En un Claustre Universitari que ha durat de 9:00 del matí a 18:30 de la tarda, la comunitat universitària ha debatut les esmenes presentades a l'avantprojecte d'estatuts.

El Projecte d'estatuts és fruit dels treballs de la Comissió d'Estatuts, i recollia algunes esmenes presentades pel claustre a l'avantprojecte i aprovades per la pròpia comissió. Les esmenes que tenien prou suport de claustrals però que van ser refusades per la comissió, es debatien ahir en aquest claustre extraordinari.

Donada la gran quantitat d'esmenes, el debat i votació es va realitzar agrupant les esmenes en 12 "agrupacions". Les votacions s'han dividit en sessió de matí i de tarda. Al matí s'han votat les agrupacions de Claustre 1 a Col·legiats. I a la tarda de Consell Social a Unitats. Però els resultats s'han donat tots junts al final de la sessió.

L'estudiantat de la UPC present a la reunió ha estat especialment actiu en la defensa d'incorporar una esmena que recull la voluntat de "no participar en recerca amb finalitats bèl·liques". Algunes intervencions apuntaven que aquesta esmena era una "línia vermella" que no es podia traspassar.

Després dels debats corresponents, els resultats han estat els següents:

• Claustre 1:          78 a favor | 91 en contra | 04 en blanc | REFUSADA
  • Claustre 2:          71 a favor | 94 en contra | 03 en blanc | REFUSADA
  • Claustre 3:          76 a favor | 92 en contra | 05 en blanc | REFUSADA
  • Claustre 4:          73 a favor | 92 en contra | 08 en blanc | REFUSADA
  • Col·legiats:       88 a favor | 79 en contra | 06 en blanc | ACCEPTADA
  • Consell Social:     80 a favor | 85 en contra | 08 en blanc | REFUSADA
  • Delegats:            75 a favor | 80 en contra | 12 en blanc | REFUSADA
  • Drets:                 Retirada pels esmenants
  • Funció Social:    86 a favor | 76 en contra | 05 en blanc | ACCEPTADA
  • Garanties:          86 a favor | 78 en contra | 03 en blanc | ACCEPTADA
  • ICE:                    61 a favor | 95 en contra | 12 en blanc | REFUSADA
  • Unitats:               70 a favor | 90 en contra | 07 en blanc | REFUSADA

Les esmenes acceptades reforcen els òrgans col·legiats, garanteixen que la universitat no farà recerca amb finalitats bèl·liques i impedeixen que el Síndic de Greuges de la UPC sigui un membre actiu de la universitat mentre exerceix el seu mandat.

Ara s'elaborarà una nova versió del projecte d'estatuts (recollint les esmenes aprovades i realitzant una correcció de coherència jurídica) que serà sotmesa a debat i votació final el proper dia 21 de desembre de 2011.
arxivat sota:
darrera modificació: Desembre 2011